Nastavení soukromí

Pro poskytování služeb používáme soubory cookies. Některé z nich jsou pro fungování webu nutné, zatímco jiné nám pomohou vylepšit váš uživatelský zážitek a rychleji vás navést k tomu, co právě hledáte.
Souhlasíte s používáním všech cookies? Svůj souhlas můžete snadno definovat kliknutím na tlačítko Přijmout vše Další informace Přijmout vše Nastavení
Informace o objednávkách poskytujeme pouze elektronicky ZDE

Fulltextové vyhledávání

Doprava zdarma Poradenství
Napište Ježíškovi zapůjčení nýtovačky

Vyhledání podle moto

Vyhledání podle typu zboží

Na úvod » Řešení problémů s nově namontovanou řetězovou sadou

Řešení problémů s nově namontovanou řetězovou sadou

Řešení problémů s nově namontovanou řetězovou sadou

  • nepravidelně napnutý řetěz, nepravidelný chod řetězu apod.
  • řet. sada má 3 hlavní části – kolečko, rozetu a řetěz a ty je nutné postupně překontrolovat

 

změřit rozetu

  • otáčením zadního kola zkontroluje zda není rozeta vyosená – stanoví si pevný bod v jednom místě u vrcholu zubu rozety a otáčením kontroluje, zda vrcholy všech zubů jsou ve stejné vzdálenosti k danému bodu – pokud je v pořádku, tak není problém u rozety
  • pokud je rozeta vyosená, tak se zkontroluje její uchycení – má vždy určitou vůli
  • pokud ani to nepomůže, tak rozetu demontovat z kola a proměřit, zda není křivě vyrobená, popř. vyosené otvory pro šrouby apod. – nestává se, ale je nutné prověřit
  • pokud vše OK, tak prověřit, zda není vyoseno uchycení rozety na náboji, zadní kolo, vidlice apod.

 

změřit řetěz

  • zkontrolovat, zda je řetěz v celé délce stejné ohebný v čepech, hlavně zda není „přelisovaná“ spojka
  • nejlépe měrkou řetězu změřit vzdálenost mezi jednotlivými články po celé délce řetězu, zda není řetěz nerovnoměrně vytažený

 

změřit kolečko

  • podobně jako u rozety
  • zkontrolovat, zda není nepravidelně vymačkaná nebo vyosená/ohnutá hřídel kolečka

 

Nejčastější důvody špatné funkce nové řet. sady

  • špatně namontovaná rozeta – nedoladěná vůle uchycení, špatně smontované nastavovací prvky
  • špatně snýtovaný řetěz  - řetěz se v ohybu špatně „láme“ a po ohybu se těžko vyrovnává – „přelisovaná“ spojka – boční destička je nalisovaná víc/dál, než má být – porovnat s vedlejším článkem – podobný problém způsobí abnormálně znečištěný řetěz se zatuhlými články
  • chyba v montáži zadního kola – je příčně nebo podélně vyosené k ose motocyklu
  • nově namontovaný řetěz s nedostatečným průvěsem – nový řetěz po najetí cca 100-200km „sedne“ a je nutné překontrolovat průvěs – občas si chce mechanik ušetřit práci s následnou kontrolou a případným dotažením, takže u nového řetězu nastaví menší průvěs a spoléhá, že si samo provozem sedne do správných hodnot – při malém průvěsu a rázovém velkém propérování zadního kola hrozí (zadní kolo trefí při rychlé jízdě díru v silnici apod.), že se řetěz nerovnoměrně vytáhne, ohne osa kolečka nebo poškodí uchycení zadního kola
  • obecně platí – a z našich zkušeností potvrzujeme, že při použití řet. kol nebo řetězu značkových, velkosériových apod. výrobců nebývá vada u nových dílů (zachytí výstupní kontrolou ve výrobě), ale nesprávná funkce řet. sady je způsobena vadnou montáži sady na moto

 

Tento text vznikl na základě podkladů výrobce, studiem odborných materiálů a našeho know how. Text  je výhradním vlastnictvím společnosti FT Sun sro. Jeho používání druhou stranou formou kopírování apod. je možné pouze s naším písemným souhlasem.

 
Sdílet
 
Řetězové sady za nejlepší ceny | Motořetězy.cz

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. 
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

TOPlist