Nastavení soukromí

Pro poskytování služeb používáme soubory cookies. Některé z nich jsou pro fungování webu nutné, zatímco jiné nám pomohou vylepšit váš uživatelský zážitek a rychleji vás navést k tomu, co právě hledáte.
Souhlasíte s používáním všech cookies? Svůj souhlas můžete snadno definovat kliknutím na tlačítko Přijmout vše Další informace Přijmout vše Nastavení
Informace o objednávkách poskytujeme pouze elektronicky ZDE

Fulltextové vyhledávání

Doprava zdarma Poradenství
Napište Ježíškovi zapůjčení nýtovačky

Vyhledání podle moto

Vyhledání podle typu zboží

Na úvod » Kroužkový nebo bezkroužkový řetěz?

Kroužkový nebo bezkroužkový řetěz?

Kroužkový nebo bezkroužkový řetěz?

Často naši zákazníci – hlavně pro motokros a enduro - řeší dilema, zda použít kroužkový (těsněný) nebo bezkroužkový (netěsněný) řetěz.

Vlastnosti těsněných řetězů

  • výrazně jednodušší údržba řetězu
  • 2-3x delší životnost
  • velké odolnost při použití v prachu, blátu apod.
  • možnost použít i nýtovací spojky
  • větší tlumení rázů, které působí na řetěz (při zrychlení nebo brzdění)
  • ztráty na výkonu moto, ale jen cca 0,125 kW
  • u většiny řetězů o 2-4mm větší šířka
    • neplatí pro DID 520 VX3 nebo specializované řady pro off-road  DID520 ERTV / ERV7, RK 520MXU apod.

Vlastnosti netěsněných řetězů

  • racing pocit při jízdě s tímto řetězem
  • menší ztráty výkonu, pokud je řetěz v ideálním stavu
  • komplikovanější údržba řetězu
  • výrazně nižší životnost

Jak se na tuto problematiku dívá japonský výrobce řetězů RK?

  • řetězy RK s utěsněnými kroužky nabízejí menší torzní tření a zvýšený výkon při vysokém namáhání při vysokých rychlostech
  • od začátku závodu až do konce poskytují řetězy RK s utěsněnými kroužky konzistentnější přenos výkonu na zem než řetězy bez těsnění
  • při zahřátém řetězu nebo vyšších otáčkách jsou ztráty na výkonu u těsněných řetězů nižší díky utěsnění a tedy lepšímu mazání
  • při běžném použití se řetězy zahřívají a roztahují; tato expanze může způsobit tření vedoucí ke ztrátě výkonu. Díky zvýšenému vnitřnímu mazání řetězů s utěsněnými kroužky je sníženo tření, což řetězu umožňuje volnější přenos výkonu motoru na silnici nebo jízdní dráhu

Odkaz na celý článek viz http://global.rk-japan.co.jp/products/technical-info/

Jaký typ řetězu tedy doporučujeme?

Pro klasické off-road disciplíny motokros, enduro atd. a zároveň hobby použití doporučujeme vhodný kroužkový (těsněný) řetěz. Ztráty na výkonu jsou zanedbatelné a při hobby ježdění nepostřehnutelné. Jako benefit získáte výrazně delší životnost řetězové sady a méně starostí se servisem řetězu. Na druhou stranu, pokud chcete mít svůj motocykl kompletně vybavený pro ostré racing použití, určitě použijte řetěz bezkroužkový (netěsněný) – motorky máme pro radost a ta je často důležitější než racionální pohled ????

 

 

Tento text vznikl na základě podkladů výrobce, studiem odborných materiálů a našeho know how. Text  je výhradním vlastnictvím společnosti FT Sun sro. Jeho používání druhou stranou formou kopírování apod. je možné pouze s naším písemným souhlasem.

Copyright © 2024 FT Sun s.r.o. - Motořetězy.cz

 
Sdílet
 
Řetězové sady za nejlepší ceny | Motořetězy.cz

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. 
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

TOPlist