Nastavení soukromí

Pro poskytování služeb používáme soubory cookies. Některé z nich jsou pro fungování webu nutné, zatímco jiné nám pomohou vylepšit váš uživatelský zážitek a rychleji vás navést k tomu, co právě hledáte.
Souhlasíte s používáním všech cookies? Svůj souhlas můžete snadno definovat kliknutím na tlačítko Přijmout vše Další informace Přijmout vše Nastavení
Informace o objednávkách poskytujeme pouze elektronicky ZDE

Fulltextové vyhledávání

Doprava zdarma Poradenství
Napište Ježíškovi zapůjčení nýtovačky

Vyhledání podle moto

Vyhledání podle typu zboží

Na úvod » Jak se starat o motořetěz?

Jak se starat o motořetěz?

JAK NAMAZAT ŘETĚZ?

1. OČISTIT - pokud je nutné, tak řetěz zbavíme hrubých nečistot, naneseme vhodný čistič řetězu a odstraníme nečistoty. Na závěr otřeme řetěz do sucha.

2. NAMAZAT - po 15 minutách nastříkáme řetěz olejem. Stříkáme zezadu na rozetu a nanášíme mazivo na vnitřní stranu destiček tak, aby hlavní proud směřoval na okraj válečku (viz obrázek).  Velmi lehce můžeme namazat i těsnící kroužky kvůli jejich případnému vnějšímu vysušení čističem.

3. OČISTIT - po 15 minutách otřeme přebytečné mazivo. Olej se dostane do všech potřebných míst a pomalu z něj zmizí těkavé složky. Nakonec zůstane pouze lepivé, ztuhlé mazivo.

4. HOTOVO

 
 
 

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY

  • namazat řetěz hned po jízdě dokud je teplý - prach, který se během provozu zachytí na řetězu, vytvoří s čestvě nastříkaným olejem výbornou brusnou pastu, která se díky teplému oleji dostane téměř kamkoliv a trvanlivosti řetězu rozhodně nepřidá
  • mazání bočních destiček - hlavní pracovní kluzná plocha řetězu (čep a pouzdro řetězu) je u těsněných řetězů namazána již z výroby a utěsněna tesnícími kroužky. Tyto těsnící kroužky jsou mezi bočními destičkami a spolehlivě hlídají prostor "uvnitř" řetězu. Jejich namazáním nic nezískáme, naopak vytváříme prostředí pro vznik mastných agresivních slepenců z oleje a prachu.
  • montáž nového řetězu na poškozená řetězová kola (mají "žraločí" zuby)

Tedy je lepší mazat řetěz méně často, ale pořádně. Dobře ošetřený řetěz má velký vliv na jízdní vlastnosti  a výkon motocyklu. Na druhou stranu, jako prodejci motořetězů, samozřejmě fandime i těm, jejichž péče o řetěz vede k častější obměně za nový :))).    

KDY JE ŘETĚZ ZRALÝ NA VÝMĚNU?

  • musíte ho napínat každých cca 500km - pozor: charakteristika některých řetězů je, že se jako nové (prvních cca 1000km) výrazně vytáhnou, ale potom další tisíce kilometrů pevně odolávají dalšímu vytažení - tento případ není na závadu, jiné typy řetězů se vytahují průběžně po celou dobu živostnosti
  • z řetězu vytéká hnědá tekutina - poškozené těsnící kroužky
  • řetěz lze volně vytáhnout z ozubení rozety - poškozené těsnící kroužky
  • nadměrné vytažení řetězu - většina výrobců uvádí v manuálu max. délku daného počtu článků nebo lze orientačně použít měrky u napínáku řetězu
  • ideální je použít k posouzení speciální měrky vytažení řetězu

 

Tento text vznikl na základě podkladů výrobce, studiem odborných materiálů a našeho know how. Text  je výhradním vlastnictvím společnosti FT Sun sro. Jeho používání druhou stranou formou kopírování apod. je možné pouze s naším písemným souhlasem.

 
 
 
 
Řetězové sady za nejlepší ceny | Motořetězy.cz

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. 
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

TOPlist