NEJČASTĚJŠÍ CHYBY
- namazat řetěz hned po jízdě dokud je teplý - prach, který se během provozu zachytí na řetězu, vytvoří s čestvě nastříkaným olejem výbornou brusnou pastu, která se díky teplému oleji dostane téměř kamkoliv a trvanlivosti řetězu rozhodně nepřidá
- mazání bočních destiček - hlavní pracovní kluzná plocha řetězu (čep a pouzdro řetězu) je u těsněných řetězů namazána již z výroby a utěsněna tesnícími kroužky. Tyto těsnící kroužky jsou mezi bočními destičkami a spolehlivě hlídají prostor "uvnitř" řetězu. Jejich namazáním nic nezískáme, naopak vytváříme prostředí pro vznik mastných agresivních slepenců z oleje a prachu.
- montáž nového řetězu na poškozená řetězová kola (mají "žraločí" zuby)
Tedy je lepší mazat řetěz méně často, ale pořádně. Dobře ošetřený řetěz má velký vliv na jízdní vlastnosti a výkon motocyklu. Na druhou stranu, jako prodejci motořetězů, samozřejmě fandime i těm, jejichž péče o řetěz vede k častější obměně za nový :))).
KDY JE ŘETĚZ ZRALÝ NA VÝMĚNU?
- musíte ho napínat každých cca 500km - pozor: charakteristika některých řetězů je, že se jako nové (prvních cca 1000km) výrazně vytáhnou, ale potom další tisíce kilometrů pevně odolávají dalšímu vytažení - tento případ není na závadu, jiné typy řetězů se vytahují průběžně po celou dobu živostnosti
- z řetězu vytéká hnědá tekutina - poškozené těsnící kroužky
- řetěz lze volně vytáhnout z ozubení rozety - poškozené těsnící kroužky
- nadměrné vytažení řetězu - většina výrobců uvádí v manuálu max. délku daného počtu článků nebo lze orientačně použít měrky u napínáku řetězu
- ideální je použít k posouzení speciální měrky vytažení řetězu
Tento text vznikl na základě podkladů výrobce, studiem odborných materiálů a našeho know how. Text je výhradním vlastnictvím společnosti FT Sun sro. Jeho používání druhou stranou formou kopírování apod. je možné pouze s naším písemným souhlasem.
Sdílet